De reis van Timmers Projecten & Service

Bij iedereen in Uden en omgeving zal de naam Timmers een belletje doen rinkelen. Niet gek, aangezien het familiebedrijf gespecialiseerd in elektrotechniek al vele tientallen jaren gevestigd is in het Peeldorp. Het werkgebied van Timmers heeft zich inmiddels al uitgestrekt over Nederland en België. Waar familiebedrijven van generatie op generatie overgaan, gebeurde dit ook bij Timmers. De dochter nam het over van haar vader; een vrij unieke gebeurtenis in de branche. Het verhaal van een bedrijf met een enorm potentieel, en dat ook (online) ging benutten..

Onderzoek

In de onderzoeksfase analyseerden we de toenmalige situatie. We begonnen hier met de probleemanalyse. Vervolgens deden we een interne analyse door gesprekken aan te gaan met medewerkers van het bedrijf, en een externe analyse door een concurrentieanalyse en een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. Dit alles mondde vervolgens uit in het potentiële onderscheidend vermogen van Timmers Projecten & Service. Een simpel voorbeeld; Timmers kan zich onderscheiden op de markt door vriendelijk en klantvriendelijk te communiceren, zowel visueel als tekstueel. Een startpunt voor een weloverwogen strategie en planning.

Strategie

Een weloverwogen strategie was de basis voor alles wat we daarna gingen doen. Timmers  positioneren als een betrouwbaar elektronisch installatiebedrijf, waar kwaliteit en service hand in hand gaan, dát was het doel. Het laagdrempelige en zachte karakter van het familiebedrijf moet ervoor zorgen dat elke klant ontzorgd wordt, zowel door de technische oplossingen als de service daaromheen. We gaan denken in oplossing en resultaat (“Door Timmers kun jij weer koffie zetten!”) in plaats van probleem en proces (“Ik heb geen elektriciteit!”). En dit vriendelijke moet niet alleen online tot uiting komen (tone-of-voice), maar ook in het ‘echte leven’ moet die vriendelijkheid naar voren komen. Niet met vieze schoenen het huis van de klant binnenlopen, en even aanbieden om te stofzuigen na afloop. Best aardig, toch?

Middelen

De zorgvuldig opgestelde strategie mondde uit in een gloednieuwe website, die precies aansluit op het imago dat Timmers wil gaan uitstralen. Frisse kleuren, goede foto’s en een gebruiksvriendelijke navigatie zorgen voor een website waar Timmers Projecten en Service met recht trots op mag zijn!

Vertel wat je doet!

Uiteraard kun je als organisatie zijnde vertellen wat je doet, maar het laten zien spreekt nog meer tot de verbeelding. Vandaar dat we het portfolio van Timmers maandelijks uitbreiden met cases. Per case leggen we in tekst én beeld uit waar de toegevoegde waarde van Timmers zit. En dit vertellen we niet alleen vanuit Timmers, maar we laten ook de klant aan het woord. Dit helpt natuurlijk enorm mee voor de geloofwaardigheid. Een gratis tip vanuit Chef du Web: Laat zien wat je doet, en geef de lezer inzicht in je proces. Want we zeggen niet voor niets: “Je bent zo goed als je laatste werk!”