Het avontuur van Jess Design

Jess Design is een Nederlands merk van designmeubelen. Het bedrijf heeft de productie in eigen huis en heeft door de jaren heen zijn sporen verdiend. Sterker nog, die sporen hebben zich door de jaren heen flink verspreid over de rest van de wereld. Op Antarctica na wordt Jess Design momenteel in alle werelddelen verkocht. En gezien de ontwikkeling die het bedrijf doormaakt, sluiten we zelfs Antarctica niet uit.

Jess Design & Chef du Web

Toen Jess Design enkele jaren geleden een doorstart maakte moest het bedrijf, toen nog gevestigd in Haren, de identiteit krijgen die het verdient. In 2014 is de samenwerking gestart, en was de nieuwe website het beginpunt. Jess was op dat moment een speler die zich vooral richtte op de Nederlandse markt, maar al wel met een gezonde ambitie richting het buitenland. Inmiddels is Jess een wereldwijde speler, waarbij het zowel projecten all over the world oplevert, als wereldwijd deelneemt aan beurzen. Zo stond men recent op de wereldberoemde beurs van Milaan. Een flinke ontwikkeling in een paar jaar tijd dus!  

Website

Voor Jess maakten we tot twee keer toe een nieuwe website. Waar de website in het begin rondom de 1000 bezoeker per maand trok, is dit aantal inmiddels verviervoudigd. Deze bezoekers zien een overzichtelijk aanbod van alle Jess-producten, maar ook een store-locator en een overzicht van opgeleverde projecten. Om je een beeld te geven: De website van Jess ontving deze maand bezoekers uit 90 verschillende landen!

Contentmarketing

In veel gevallen komen deze bezoekers natuurlijk niet vanuit het niets terecht op de website van Jess. Vandaar dat Chef du Web een actieve rol vervult in de marketingcommunicatie van Jess. Zo creëerden we bijvoorbeeld het portfolio waarin projecten staan beschreven. Uiteindelijk levert dit een mooi portfolio op dat bovendien een goed beeld geeft van waartoe Jess in staat is.

Social media marketing

Via de social media kanalen van Jess bouwden de afgelopen jaren een flinke fanschare op voor het bedrijf. Dit gaat uiteraard niet vanzelf. Zo zitten we met grote regelmaat in-house bij Jess om zo de markt te leren kennen, én af te stemmen wat er gebeurt en tevens op de planning staat binnen het bedrijf. Want alleen zo leer je elkaar echt kennen! Deze tactiek legde geen windeieren: Zo beschikt het bedrijf inmiddels over een kleine 2.000 likes, en bereiken we maandelijks zo’n 4.000 mensen. Best netjes, toch?