Het avontuur van BBQuality

In het voorjaar van 2014 zag BBQuality het levenslicht. Twee enthousiaste, jonge ondernemers met een droom: Een online slagerij. Het leveren van betaalbaar en kwalitatief vlees, dat de klant zo vanuit de eigen huiskamer kan bestellen. Een gat in de markt, zo bleek later. Mede door de positionering in de markt groeide BBQuality uit tot een landelijke speler. En het mooiste is: we zijn pas net begonnen.  

Bekijk de website

Chef du Web & BBQuality

Van vlees hebben de jongens van BBQuality veel verstand, van marketingcommunicatie wat minder. Dat was dan ook de reden dat de twee ondernemers enkele jaren geleden aanklopten bij Chef du Web. Met een doordachte strategie, toffe vormgeving en een betrouwbare webshop gingen we samen met BBQuality de wijde wereld in. Met succes. Enkele webwinkels en een lading nieuwsbrieven later is BBQuality gegroeid. En niet zo’n beetje ook. Met X FTE en een Nederlandse en Belgische markt ziet de toekomst er rooskleurig uit. En eigenlijk zijn wij best benieuwd hoe dit avontuur zich nóg verder gaat ontwikkelen.

Strategie: Richting het gat in de markt

Om BBQuality in de markt te zetten is met een nauwkeurige doelgroepbepaling een nichemarkt afgeboord: de barbecue liefhebber. Op deze manier kon de start-up vertrouwen wekken en bestaansrecht ontwikkelen. Bij deze strategie hoorde dan ook een pay-off. Met “Eerlijk vlees voor de echte BBQ-er” gingen we met samen met BBQuality het avontuur aan. Met succes, want BBQuality sloeg aan.

Vandaar dat we de marktpositionering van BBQuality hebben doorontwikkeld en een nieuwe markt hebben aangeboord: iedereen met een behoefte aan vlees. BBQuality bleef die kenner op het gebied van de barbecue, maar ging ook dagelijks vlees verkopen. De specialist of het gebied van barbecue vlees werd ‘jouw online slager’.

Vormgeving: Creatief met respect voor de klantwens

Bij een goed idee hoort een goede vormgeving. De kleur rood refereert naar de kleur van het vlees, maar ook naar de ambitie en doorzettingsvermogen van de klant. Door de strategische veranderingen van BBQuality door de jaren heen evolueerde het logo mee. De rest van de uitingen, zoals de visitekaartjes, flyers en folders completeerden de huisstijl. Het zou zomaar kunnen dat je ooit een busje met het logo van BBQuality hebt zien rijden, want ze zitten inmiddels door het hele land!

Webshop: Ontwikkelen en doorontwikkelen.

De veilige, betrouwbare en gebruiksvriendelijke omgeving waarop mensen hun vlees kunnen aanschaffen is van enorm belang. Het constant monitoren van doorontwikkelen van de webwinkel heeft er mede voor gezorgd dat een groot deel van Nederland momenteel wordt voorzien van kwaliteitsvlees. Sterker nog, we zitten inmiddels al bij de tweede versie van de webshop. Want wij bij Chef du Web vinden: Zorgen voor een renderend middel is de helft van het werk, want het middel moet ook renderend blijven. Altijd.

Nieuwsbrief: Een repeterend en waardevol contactmoment

Tweewekelijks voorzien we de trouwe klanten van BBQuality door middel van een nieuwsbrief van al het nieuws rondom de online slager. Van maandacties tot recepten. In vier jaar tijd hebben we 2300 abonnees ‘verzameld’, waarbij we het laatste jaar qua abonnees zelfs 87% zijn gestegen. Oh ja, als je je op de website even inschrijft voor de nieuwsbrief, maak je kans op een kortingsbon. Altijd handig.

De klant is koning.

Als we eerlijk zijn vinden we het best leuk om over onszelf te praten. Maar we vinden het eigenlijk nog leuker als onze klanten dat doen. Bekijk het filmpje, en kom erachter hoe BBQuality aankijkt tegenover onze jarenlange samenwerking.