RESEARCH IS CREATING NEW KNOWLEDGE.’ – NEIL ARMSTRONG

Als de eerste mens op de maan het zegt, moet het wel waar zijn toch? Een goed project start bij een goed onderzoek. Op deze manier leren wij jouw organisatie kennen. Wij praten graag met medewerkers van je organisatie, maar we zijn ook benieuwd naar het verhaal van jouw klant. Want jouw klant is uiteindelijk degene waar we het voor doen. Door een goed onderzoek uit te voeren, leggen we een fundering om vervolgens samen de wereld te gaan veroveren.

Probleemanalyse

Het probleem benoemen is de eerste stap in het oplossen ervan. In veel gevallen is het woord ‘probleem’ niet helemaal op z’n plek, maar elke klantvraag komt voort uit een bepaalde behoefte.

Klantenonderzoek

Klanten zijn buitenstaanders, en kijken anders tegen bepaalde zaken aan dan medewerkers die al langer in de organisatie actief zijn en daardoor wellicht ‘blind’ zijn geworden voor bepaalde zaken. Door ervaringen van klanten op te halen, krijg je inzicht in de op- en aanmerkingen van deze klanten.

Concurrentieanalyse

Wie zijn de concurrenten? En waarin onderscheidt het bedrijf zich ten opzichte van deze concurrenten? Dit soort zaken komen voorbij in een concurrentieanalyse. Het geeft inzicht in de bestaande markt en de bestaande ontwikkelingen waardoor je tijdig op de markt kunt inspelen.

Tone-of-voice

We gaan op zoek naar de toegevoegde waarde en deze tot uiting brengen in de rest van jouw identiteit en verhaal. Door een eenduidig verhaal te presenteren creëren we herkenbaarheid voor de klant.

Onderscheidend vermogen

Iedereen is uniek. Ook jij. We gaan op zoek naar dit onderscheidend vermogen. Dit onderscheidend vermogen gaan we vervolgens uitdragen zodat je uniek bent. En blijft.

Doelgroepbepaling

Voordat we gaan kijken naar wát we gaan doen, is het goed eens te gaan kijken voor wie we het gaan doen. Dit doen we onder andere met persona’s. Hierdoor kunnen we ontdekken waar de kansen liggen, en zo de marketingactiviteiten met daarbij behorende boodschappen gerichter gaan zenden.

Doelstellingbepaling

Wat gaan we bereiken en waarom is dit belangrijk? Hier bepalen we tevens de SMART-doelstellingen. Het is het vertrekpunt van de rest van de sprints, richting het vervullen van jouw droom.

Middelenplan

Een essentieel plan en vertrekpunt richting alle andere marketingactiviteiten. We bepalen welke middelen en kanalen er nodig zijn om de opgestelde doelgroepen in de juiste tone-of-voice te bereiken, zodat we de opgestelde doelstellingen te behalen.