Rebranding; geef je bedrijf een boost
Rebranding of, in gewoon Nederlands, herpositioneren kan nodig zijn om ervoor te zorgen dat je huidige huisstijl weer aansluit bij de waarden van je bedrijf. Dit kan al verholpen zijn met een kleine make-over; een kleuraanpassing of wat extra’s. Het kan zelfs zo zijn dat het heel groots aangepakt wordt met een compleet nieuwe bedrijfsnaam. Het gaat altijd om een verandering.
Wanneer is het tijd voor een rebranding?
Door de jaren heen gaan technieken vooruit en veranderen markten en inzichten. Stijlen ontwikkelen zich steeds verder en de identiteit van je bedrijf evolueert. De kans is groot dat het verhaal van je bedrijf niet meer past bij de vormgeving. Tijd voor een update!
Deze verandering hoeft niet altijd extreem te zijn en betekent niet dat het roer 180 graden omgegooid moet worden. Er kan simpelweg een uitbereiding of aanpassing nodig zijn. Naast de kleuren en typografie kan het ook zijn dat de tone of voice en/of visuals niet meer aansluiten. In veel van deze gevallen is het een simpele rebranding, maar zelfs zo’n kleine aanpassing kan weer nieuwe energie met zich mee brengen.
Wat komt er allemaal kijken bij een rebranding?
Er zijn verschillende elementen die aangepakt kunnen worden bij een rebranding. Of dit nou individueel gedaan wordt, of in z’n totaliteit. Hoe meer er aangepakt wordt, hoe meer er bij komt kijken. Er zijn wel een paar gevallen waarbij je niet maar één element aan kan passen. Wanneer je begint bij het logo, het meest herkenning-dragende element, is het van belang dat de rest nog matcht.
Er kunnen dus consequenties zitten aan het aanpassen van bepaalde elementen, waardoor er meer moet veranderen dan je misschien vooraf voor ogen had. Daar komen wij in beeld. Wij kijken vooraf met je mee en helpen je bij het maken van de juiste keuze.