Al vele tientallen jaren is Van der Krabben Makelaardij met haar kantoren in Oss en Uden een begrip in de regio. Een makelaarskantoor met een breed dienstenaanbod, grote deskundigheid en enorm netwerk. Een organisatie met ‘thuis in de regio’ als pay-off, die in 2017 op de derde plek van de Top 100 Woningmakelaardij stond. Een mooie prestatie (maar nog wel ruimte voor verbetering: twee plekken!).

 

Bekijk de website

Chef du Web & Van der Krabben

“Wij zijn benieuwd of er online kansen liggen voor Van der Krabben, en zo ja, waar dan?” Met die vraag kwam de makelaardij in het derde kwartaal van 2017 binnen bij Chef du Web. Aangezien we er bij Chef du Web van overtuigd zijn dat er altijd online kansen liggen, was het eerste deel van de vraag snel beantwoord. Dat tweede deel van de vraag – waar die kansen dan liggen – lag wat gecompliceerder. En juist dat gecompliceerde aspect vinden we leuk. Maar hier stopte het niet, want wat zijn kansen waard wanneer zij niet benut worden? We nemen je graag mee over de weg van onderzoek naar strategie, en van design naar bouw!

Onderzoek: “een grote en wat minder toegankelijke organisatie en de branche heeft een imago-probleem.”

Even terug naar het begin. Voordat we een nieuwe weg in kunnen slaan, moeten we die oude wegen goed leren kennen. Vandaar dat we interviews hielden met individuen binnen Van der Krabben. En uiteraard niet alleen dat directielid, maar ook diegene van de administratie. Want des te gemêleerder het gezelschap is, des te eerlijk het beeld is dat ontstaat. Omdat we ook een Funda-analyse deden hadden we ten einde van het onderzoek een goed beeld van de interne én externe gang van zaken bij Van der Krabben. Wat bleek: Van der Krabben staat bekend als een deskundige organisatie met een enorme naamsbekendheid, maar is daarnaast minder toegankelijk, en niet onbelangrijk: de branche heeft nogal een cowboy-imago.

Strategie: “een persoonlijke, deskundige en service-gedreven organisatie.”

Zoals een kip leidt tot een ei (of was het andersom?), zo leidt onderzoek tot strategie. Door een nieuwe missie en visie te formuleren, stonden alle neuzen weer dezelfde kant op. Het formuleren voor een heldere en afgebakende tone-of-voice resulteerde in een herkenbare en vriendelijke identiteit voor Van der Krabben. Een middelenplan vormde uiteindelijk de brug naar een nieuwe toekomst.

Middelen: “fris, met respect voor het verleden.”

Het creëren en bouwen van nieuwe middelen zorgt voor een moderne en frisse uitstraling van Van der Krabben, waarbij respect voor het verleden hoog in het vaandel hebben staan. Want met die naamsbekendheid van het makelaarskantoor zit het wel goed, weet je nog? Een nieuwe website resulteert in een mooie presentatie van het aanbod. Bovendien kunnen we hiermee data ophalen, om de marketingstrategie nog verder te kunnen staven en optimaliseren. Nieuwe visitekaartjes, offline en online advertenties, mapjes, briefpapier en enveloppen maakten het geheel af.

Ondersteuning & training

Oplevering van middelen betekent niet dat we klaar zijn. Sterker nog, we zijn pas net begonnen. Want vanaf hier is het zaak om de ingezette lijn te bewaken, en (online) te groeien. Door maandelijks content te creëren en deze te verspreiden zorgen we ervoor dat de website in beweging blijft.