Link Juristen & Mediators stapt als nieuw bedrijf in de markt. Dat betekent voor ons een schoon canvas om onze creativiteit op los te laten. Maar hoe zet je jezelf als mediator onderscheidend neer in een nogal formele branche? Als mediator sta je eigenlijk altijd tussen twee partijen die met elkaar in conflict zijn. Je bent dan een onpartijdige bemiddelaar die partijen in conflict begeleid en stimuleert om weer met elkaar in gesprek te komen om onderling een passende en duurzame oplossing te vinden. De natuur van deze situatie vraagt om een toegankelijke, vriendelijke passende huisstijl.

De vraag van Link

De vraag van Janneke was dan ook een nieuwe eigen huisstijl die haar als betrouwbare en vriendelijke mediator op de markt zou zetten. Door haar juridische achtergrond en MfN certificering staat ze daar al sterk in, wat niet betekent dat wat extra hulp niet welkom kan zijn.

Het logo en de kleuren van de huisstijl- rood, roze, geel, grijs en antraciet

Huisstijl

Wanneer je begint met een leeg canvas is de eerste stap in het proces het ontwerpen van een logo waar de identiteit zich om kan gaan vormen en op die manier kan gaan leven. Het logo moet overeind blijven in verschillende formaten en ook op kleinere schermen herkenbaar zijn.

Samen met de kleuren, vormtaal en typografie wordt een huisstijl een identiteit en kan deze gaan leven. Op dit moment komen de eigenschappen die aan het begin van het onderzoek naar voren zijn gekomen als belangrijk, hierin herkenbaar tot leven.

Next up: Een nieuwe website!

Nu de huisstijl af is en klaar staat is het tijd voor de volgende stap: een nieuwe website. En nee, dit zeggen we niet (alleen) omdat dit ons vak is, maar omdat 65% van de mensen die een mediator nodig heeft deze zoekt, vindt en contacteert via het internet. Dan is een goed ingerichte website niet meer weg te denken.